Сучасна техніка – це не тільки відмінний помічник, але й досить сильний негативний фактор, особливо в тому випадку, коли мова йде про дітей. Вже сьогодні більшість батьків, які мають у будинку сучасну техніку подібного плану, легко можуть помітити, що саме гри на планшеті або комп’ютері дуже швидко стають пріоритетом у дітей. Можна обернути ситуацію на користь для дитини або ж краще подумати про те, як захистити своїх дітей від технологічного прогресу?


Сучасна техніка – це не тільки відмінний помічник, але й досить сильний негативний фактор, особливо в тому випадку, коли мова йде про дітей. Вже сьогодні більшість батьків, які мають у будинку сучасну техніку подібного плану, легко можуть помітити, що саме гри на планшеті або комп’ютері дуже швидко стають пріоритетом у дітей. Можна обернути ситуацію на користь для дитини або ж краще подумати про те, як захистити своїх дітей від технологічного прогресу?
Безумовно, зовсім відібрати у дитини можливість проводити час за комп’ютером не варто – хоча б тому, що освоєння такої техніки є свого роду навчанням. Але час, проведений за планшетом або комп’ютером, необхідно суворо обмежувати, або ж зробити свого роду нагородою за якісь досягнення. А ось відправляти дітей за планшет в будь-який з тих моментів, коли хочеться спокійно зробити свої справи або ж просто відпочити, не варто – можна зайнятися справами і разом, а відпочинком може стати спільна прогулянка на свіжому повітрі. Не варто забувати і про те, що яскравий дисплей і контрастні картинки відеоігор сильно напружують очі дитини, тому тривале проведення часу за відеоіграми в дитинстві може обернутися проблемами із зором вже в найближчому майбутньому. Відпочинок для очей від екрану необхідний дітям, як і дорослим, тому батькам слід контролювати час перебування дитини у відеогрі.
Втім, не можна сказати, що комп’ютерні ігри суцільно зло, шкоду і марна трата часу, оскільки сьогодні існує величезна кількість навчальних ігор, адаптованих для того чи іншого віку. Так, і робота з клавіатурою комп’ютера, і сенсорне управління смартфонів і планшетів, розвивають моторику, яка, як відомо, безпосередньо впливає на розвиток мови. Крім того, саме в комп’ютерній грі дитина починає розуміти, що на екрані – це не реальні предмети, а тільки їх символи, а значить, розвивається знакова функція мислення, розуміння того, що є декілька рівнів реальності навколишнього світу.
Інтерес, який викликають комп’ютерні ігри, можна використовувати для того, щоб подолати негативну реакцію дитини на заняття. Навчальні ігри на комп’ютері яскраві, захоплюючі, і разом з тим не сприймаються як обов’язкова рутина, на відміну від звичайних занять за письмовим столом, так що дитина непомітно для себе, але ефективно освоює нові навички.
І все ж, взаємодія дитини і комп’ютера буде корисно тільки в тих випадках, коли воно здійснюється в розумних межах, тоді як залежність дитини від комп’ютера або планшета небезпечна не тільки в плані погіршення здоров’я фізичного, а й психічного. Особливо це стосується сором’язливих дітей, які воліють комп’ютер реального спілкування, що ставить їх у скрутні ситуації. В цьому випадку штучна реальність може стати краще дійсності. Тому в навчанні дитини не можна віддавати перевагу виключно комп’ютерних ігор, оскільки жодна з них не зможе замінити живого спілкування.